پیشنهاد قیمتی که خریدار املاک در مناقصه به فروشندگان می دهند

راهنمایی برای خرید مسکن در مناطق شهری و روستایی با بودجه محدود زیر 2 میلیارد

راهنمایی برای خرید مسکن در مناطق شهری و روستایی با بودجه محدود زیر 2 میلیارد

چه اتفاقی می افتد اگر پیشنهادی برای خانه ای ارائه دهید اما پاسخی دریافت نکنید؟

شما پیشنهادی برای یک خانه دادید و چیزی نشنیدید.؟ حقیقت این است که فروشندگان در ایران تعهدی قانونی برای پاسخگویی به شما ندارند. اگر از پیشنهاد شما خوششان نمی آید، مجبور نیستند چیزی بگویند. برخی از فروشندگان نمی خواهند اذیت شوند و در موارد دیگر، فروشنده پیشنهاد بهتری دریافت کرده است. درک اینکه چرا فروشنده خانه پاسخ نمی دهد می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه به خانه بعدی که می خواهید برای آن پیشنهاد بدهید نزدیک شوید املاک فانوس در این مقاله به موضوع مهم اشاره کرده است

پیشنهاد قیمتی که خریدارن املاک در مناقصه به فروشندگان میدهند

چرا فروشنده خانه پاسخگو نیست

هر فروشنده ای متفاوت است – آنها همیشه دلیل یکسانی برای پاسخ ندادن به پیشنهاد خرید ندارند، اما در اینجا رایج ترین دلایل وجود دارد. پیشنهاد خیلی کم بود. گاهی اوقات وقتی پیشنهاد بسیار کم است، فروشندگان با پاسخ دادن به خود زحمت نمی دهند. اما چقدر پایین خیلی کم است؟ بستگی به موقعیت داره. اکثر فروشندگان پیشنهادی را که 10 درصد کمتر از ارزش بازار باشد، تایید نمی کنند.

 این برای آنها توهین آمیز است و آنها نمی خواهند با یک پیشنهاد متقابل برخورد کنند. برخی از فروشندگان حتی ممکن است از پیشنهاد کم‌بالا آزرده شوند، مثل اینکه شما سعی می‌کنید از آنها استفاده کنید. گاهی اوقات یک پیشنهاد کم نیز نشان می دهد که شما جدی نیستید. شما فقط یک دارت را به بیرون پرتاب می کنید تا ببینید که آیا می چسبد یا خیر. باز هم، فروشندگان وقت خود را هدر نخواهند داد، به خصوص اگر در بازار فروشندگان مناقصه می دهید.

پیشنهاد خرید خانه خیلی زیاد باشد

به نظر عقب مانده است، پاسخ ندادن فروشنده خانه در تهران می تواند به دلیل بالا بودن پیشنهاد شما باشد. هنگامی که یک پیشنهاد خیلی زیاد است، بیشتر مشاوران املاک به مشتری خود توصیه می کنند که آن را نپذیرد. در اینجا دلیل آن است. مگر اینکه خریدار پول نقد پرداخت کند، که اکثر خریداران نقدی آن را بیش از قیمت درخواستی یا حتی نزدیک به آن پیشنهاد نمی دهند، به تامین مالی نیاز خواهند داشت.

 اگر خریدار بیش از ارزش خانه پیشنهاد دهد، هیچ وام دهنده ای وام را به مبلغ کامل تایید نمی کند. وام دهنده نیاز به ارزیابی دارد و از آن ارزش برای تعیین مبلغ وام شما استفاده می کند. اگر پیشنهادی برای خانه‌ای ارائه کردید که پاسخی نداشت، ارزش بازار خانه‌های آن منطقه را بررسی کنید. اگر پیشنهاد شما بسیار بالاتر بود، شما پاسخ خود را دارید.

آنها پیشنهاد بهتری دریافت کردند

در بازار امروز ایران ، این احتمال وجود دارد که شما تنها کسی نباشید که به خانه نگاه می کند. فروشنده ممکن است همزمان چند پیشنهاد دریافت کند. فروشندگان در روز به اندازه شما وقت دارند، بنابراین ممکن است پیشنهادات را اولویت بندی کنند و فقط به آنهایی که می خواهند با آنها مقابله کنند یا در نظر بگیرند پاسخ دهند.

قیمت گذاری در بازار مسکن توسط کارشناسان فنی

چه چیزی یک پیشنهاد را بهتر از پیشنهاد شما می کند؟

البته پول همیشه حرف می زند. پیشنهادی با مبلغ بالاتر اما در ارزش بازار، سریعتر از پیشنهاد کمتر توجه فروشنده را جلب می کند. هر چند گاهی اوقات موضوع پول نیست. فروشندگان نیز از نزدیک به موارد احتمالی نگاه می کنند. اگر تعداد انگشت شماری موارد احتمالی در پیشنهاد خود دارید، اما خریدار دیگری ندارد، ممکن است خریدار شما پاسخی دریافت نکند زیرا آنها پیشنهاد دیگری را انتخاب کرده اند.

شما نیازهای آنها را برآورده نکردید

همانطور که شما در یک خانه نیاز دارید، فروشندگان نیز در قرارداد و شرایط فروش نیازهایی دارند. فروشندگان ممکن است نیاز داشته باشند: وام دهنده شما یک نامه تایید تایید شده بنویسد . این به فروشنده‌ها آرامش خاطر می‌دهد که بدانند شما واجد شرایط خرید خانه هستید و از قرارداد منصرف نمی‌شوید و آنها را در میدان اول فروش خانه رها می‌کند.

یک دوره امانت کوتاه تر ، زیرا آنها برای حرکت عجله دارند. اگر آنها در حال جابجایی هستند یا دلایل فوری دیگری برای حرکت سریع دارند، ممکن است شخصی را انتخاب کنند که بتواند ظرف چند هفته تعطیل شود. زمان بیشتری برای بستن است زیرا خانه جدید آنها هنوز آماده نیست.

فروشنده همزمان با فروش خانه فعلی خود خانه ای خریداری کرده است

ممکن است تا آماده شدن خانه جدید خود در تهران به زمان بیشتری در خانه فعلی خود نیاز داشته باشد. سپرده پولی با درآمد بالاتر . فروشندگان در برخی مناطق می خواهند سپرده های پولی با درآمد بالایی داشته باشند تا تضمین کنند که شما در خرید خانه جدی هستید. اگر نمی توانید به اندازه کافی سپرده گذاری کنید، ممکن است پیشنهاد شما را نادیده بگیرند.

ارائه مشاوره خرید و فروش خانه و آپارتمان

شما باید جزئیات بازرسی خانه را نادیده بگیرید و آنها را ملزم به پرداخت هزینه و انجام تعمیرات نکنید. برخی از فروشندگان نمی خواهند با مسائل خانه اذیت شوند. دارند می فروشند و می خواهند تمام شود.

آیا فروشنده باید به پیشنهاد شما پاسخ دهد؟

اگرچه ناامید کننده است، اما فروشندگان در ایران از نظر قانونی موظف به پاسخگویی به پیشنهاد شما نیستند. اگر آن‌ها آن را دوست ندارند، احساس می‌کنند از آن رنجیده می‌شوند، یا زمانی برای پاسخ‌گویی ندارند، مجبور نیستند. هنگام ارائه پیشنهاد، با پیروی از دستورالعمل های پیشنهاد فروشنده، شانس خود را برای دریافت پاسخ افزایش دهید، بنابراین پیشنهاد شما به صورت رقابتی برجسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *