خرید آپارتمان در تهران زیر یک میلیارد تومان با وام

تامین بودجه لازم جهت خرید و پیش خرید آپارتمان

نرخ جذب و ماه های موجودی در املاک و مستغلات. آنها چه هستند و چرا اهمیت دارند؟ این اطلاعات مفید است زیرا نشان دهنده نقدینگی یک بازار است. به عنوان یک سرمایه گذار املاک و مستغلات، می توانید با آگاهی از نقدینگی بازار املاک و مستغلات، به حداکثر رساندن سود خود کمک کنید. با دانستن نقدینگی یک بازار، آن بازار را بهتر درک خواهید کرد و بنابراین می توانید خرید آپارتمان در تهران تا دو میلیارد از استراتژی های مختلف خریدی که توسط آن ارائه می شود، استفاده کنید.

نرخ جذب و ماه های موجودی آپارتمان در بازار املاک و مستغلات

یکی از اندازه گیری هایی که اغلب برای سنجش نقدینگی یک بازار معین استفاده می شود، نرخ جذب است. این اساساً نرخی است که بخش خاصی از بازار املاک و مستغلات در یک بازه زمانی معین به فروش می رسد. این بخش‌ها معمولاً بر اساس محدوده قیمت دسته‌بندی می‌شوند، اما ممکن است بر اساس نوع ملک نیز طبقه‌بندی شوند. نرخ جذب می تواند به فروشندگان کمک کند تا قیمت بهینه یک ملک را تعیین کنند. نرخ جذب برای خریداران نیز اطلاعات مفیدی است زیرا نشان می دهد که فروشنده تا چه حد ممکن است مایل به کاهش قیمت درخواستی خود یا دادن امتیازات دیگر باشد.

فرمول نرخ جذب

ساده ترین راه برای درک جذب این است که آن را با عبارات ملموس تر بیان کنید و آن را در “ماه های موجودی” اندازه گیری کنید. به عبارت دیگر، تعداد فهرست‌های فعال را می‌گیریم و آن را بر تعداد کل تراکنش‌های فروخته شده در همان ماه تقسیم می‌کنیم تا ماه‌های موجودی را به ما بدهیم. تعداد فهرست های فعال را بر تعداد فروش تقسیم کنید تا تعداد ماه های موجودی باقی مانده را مشخص کنید.

پس انداز سالانه با هدف سرمایه گذاری و خرید و پیش خرید آپارتمان

عرضه-تقاضابه عنوان یک قاعده کلی، 5 تا 6 ماه موجودی یک بازار معمولی یا متعادل در نظر گرفته می شود. بیش از 6 ماه موجودی و ما بازار خریدار داریم. اگر کمتر از 5 ماه باشد و بازار فروشنده داشته باشیم. هر چه موجودی موجود کمتر باشد، بازار تنگ تر است. به خاطر داشته باشید که اینها به سادگی دستورالعمل هستند و خرید آپارتمان در تهران تا 700 میلیون از بازاری به بازار دیگر متفاوت خواهند بود.

راه های فروش و پیش فروش آپارتمان

اگر در بازار به دنبال خرید هستید، محاسبه ماه‌های موجودی می‌تواند به شما نشان دهد که فروشندگان چقدر قابل مذاکره هستند. تعداد زیاد، مثلاً 12 ماه یا بیشتر، به این معنی است که فروشندگان سطح رقابت بالایی دارند و احتمالاً در قیمت و شرایط فروش خود انعطاف بیشتری خواهند داشت.

رقابت ثروتمندان بر سر خرید آپارتمان در تهران تا 700 میلیون

از سوی دیگر، اگر فروشنده ای هستید که سعی می کند ملک خود را بفروشد، ماه های موجودی کالا نشان دهنده سطح رقابتی است که با آن روبرو خواهید شد. فروش در بازار خریدار مستلزم آن است که در استراتژی قیمت گذاری خود و هر انگیزه ای که ممکن است بخواهید ارائه دهید، فکر جدی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *