ارزیابی بازار مسکن جهت خرید آپارتمان در تهران تا یک میلیارد

خرید آپارتمان در مناطق مختلف تهران با بودجه محدود 700 میلیون

خرید آپارتمان در مناطق مختلف تهران با بودجه محدود 700 میلیون

خرید آپارتمان رویایی

خرید برج در تهران در به ندرت یک فرآیند سریع است. اما وقتی بالاخره پا به خانه رویایی خود گذاشتید، همه وقت، عرق و اشک شما ناگهان ارزشش را دارد. هنگامی که پیشنهاد شما پذیرفته شد، احتمالاً به دنبال این هستید که در اسرع وقت وارد خانه شوید و زندگی جدید خود را شروع کنید، اما یک مرحله کلیدی هنوز باقی مانده است: ارزیابی خانه .

ارزیابی چقدر طول می کشد و چه عواملی می توانند بر روند ارزیابی خانه تأثیر بگذارند؟

در املاک و مستغلات، ارزیابی‌ها به دلایل متعددی برای فرآیند خرید خانه بسیار مهم هستند – به ویژه به این دلیل که به خریدار و وام‌دهنده مسکن اجازه می‌دهند در سرمایه‌گذاری مالی خود احساس اطمینان کنند. اما ارزیابی خانه چه چیزی را شامل می شود و چقدر می توانید انتظار داشته باشید که طول بکشد؟ در این مقاله ما اصول اولیه ارزیابی و همچنین عواملی را که ممکن است بر توانایی شما برای ادامه حرکت به جلو تأثیر بگذارند، بررسی خواهیم کرد.

ارزیابی خانه چیست؟

فرآیند ارزیابی خانه و خرید آپارتمان در تهران تا یک میلیارد تومان ، ارزش بازار منصفانه یک خانه را تعیین می کند، که تضمین می کند خریدار قیمت منصفانه ای را برای ملک پرداخت می کند. بر خلاف بازرسی عمیق خانه که در آن بازرس به طور خاص در حال جستجوی تمام عیب های کوچک است، یک ارزیاب املاک بیشتر بر ارزش کلی و شرایط اساسی خانه متمرکز است.

ارزیابی خانه چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که ارزیابی خانه طول می کشد به خانه مورد ارزیابی و منطقه ای که در آن قرار دارد بستگی دارد. اکثر ارزیابی های خانه بسته به پیچیدگی ملک، برنامه ارزیاب و سایر عوامل مختلف می تواند از چند روز تا یک هفته طول بکشد. این روند در هنگام دریافت ارزیابی مجدد مالی مشابه است ، اگرچه صاحبان خانه هایی که در حال تامین مالی مجدد دارایی خود هستند، مجاز به شرکت در ارزیابی هستند، در حالی که خریداران خانه این امکان را ندارند.

یک ارزیاب به دنبال چه چیزی است؟

هنگامی که یک ارزیاب املاک و مستغلات یک ملک را بررسی می کند، چندین فاکتور را در نظر می گیرد، از جمله:

 سامانه معرفی املاک زیر قیمت برای خرید آپارتمان در تهران تا دو میلیارد

یکپارچگی بیرونی:

 یک ارزیاب کیفیت ساختار، ساخت و ساز، سقف و فونداسیون خانه را مشاهده می کند و هر گونه نقص یا آسیب را بررسی می کند. آنها همچنین ممکن است موقعیت و محله خانه را هنگام تعیین ارزش آن یادداشت کنند.

وضعیت داخلی:

 ارزیابان کیفیت داخلی خانه مانند متراژ مربع، تعداد اتاق ها، چیدمان و یکپارچگی سازه را بررسی خواهند کرد. ارزیاب‌های پلاس بررسی می‌کنند که خانه دارای نیازهای اولیه مانند کوره است (اگرچه آنها کوره را آزمایش نمی‌کنند – این بخشی از بازرسی خانه است).

فروش قابل مقایسه (کامپیوتر):

 بخش مهمی از گزارش ارزیابی شما شامل تحقیق در مورد املاک مشابه در منطقه است که معمولاً به عنوان ” کامپیوتر املاک و مستغلات ” نامیده می شود و از آن به عنوان راهنمای ارزش فعلی استفاده می کند. بازدید ارزیابی در محل می تواند به طور متوسط ​​30 دقیقه یا تا چند ساعت طول بکشد. به خاطر داشته باشید که این مقدار زمان ممکن است با یک ارزیابی رانندگی متفاوت باشد . با بررسی چک لیست ارزیابی ما، برای هر نوع آماده شوید .

چه مدت طول می کشد تا یک گزارش ارزیابی بازگردانده شود؟

پس از اینکه ارزیاب املاک اطلاعات لازم را در مورد خانه جمع آوری کرد، سپس از آن اطلاعات برای تهیه گزارش ارزیابی استفاده می شود که به عنوان یک تجزیه و تحلیل کامل دارایی عمل می کند و به وام دهنده وام مسکن تقریب نهایی ارزش خانه را می گوید. مدت زمانی که طول می کشد تا یک گزارش ارزیابی تکمیل شود می تواند به عواملی مانند موارد زیر بستگی داشته باشد:

  • اندازه یا پیچیدگی خانه در حال ارزیابی
  • حجم کاری یا برنامه زمانی خود ارزیاب
  • زمانی که وام دهنده وام مسکن دستور ارزیابی را داد

بسته به این عوامل، خریداران خانه می توانند انتظار داشته باشند که گزارش ارزیابی خود را ظرف یک یا دو هفته پس از انجام ارزیابی دریافت کنند. علاوه بر وضعیت خانه، گزارش ارزیابی همچنین تجزیه و تحلیل دقیق بازار را ارائه می دهد .

خرید آپارتمان در تهران تا یک میلیارد تومان
چه مدت طول می کشد تا یک ارزیابی برنامه ریزی شود؟

هنگامی که وام‌دهنده وام مسکن شما ارزیابی را از یک شخص ثالث حرفه‌ای سفارش می‌دهد، تا 48 ساعت طول می‌کشد تا ارزیاب برای بازدید از ارزیابی منزل برنامه‌ریزی کند.

خط آخر: ارزیابی خانه کمک می کند تا مطمئن شوید که ارزش پول خود را در ملک جدید خود دریافت می کنید. ارزیابی‌ها بخش مهمی از فرآیند خرید آپارتمان در تهران تا 700 میلیون هستند، زیرا حتی می‌توانند به شما در مذاکره مجدد کمک کنند اگر ارزیابی با قیمت درخواستی متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *