10 قانون که مالک و مستاجر باید به خاطر بسپارید
تجارت
برای ارائه بهترین خدمات به مالکان و مستاجران در کشوری مثل ایران ، یک مدیر دارایی باید یک تجارت حرفه ای را نیز اداره کند که از الزامات فدرال و ایالتی برای مدیریت املاک اجاره ای از جمله اخذ مجوز مناسب، نگهداری سوابق، اخذ بیمه، کار با فروشندگان با کیفیت و پرداخت مالیات پیروی کند.
مجوزهای مدیریت املاک:
اکثر مدیران املاک در تهران برای انجام معاملات املاک و مستغلات مربوط به مدیریت و اجاره املاک اجاره ای باید دارای مجوز مدیریت املاک یا مجوز کارگزاری املاک باشند. فقط چند ایالت این الزام را ندارند. با بررسی های صورت گرفته توسط املاک فانوس مجوزهای مدیریت املاک و مجوزهای دلال املاک توسط دولت های ایالتی، هیئت مدیره املاک و مستغلات یا مقامات محلی در ایالتی اعطا می شود که در آن مدیر معاملات املاک و مستغلات را انجام می دهد.
انواع مجوزهای مدیریت املاک
سوابق و حسابداری اموال: یک مدیر دارایی باید سوابق کاملی در مورد ملک، مالکان و مستاجران داشته باشد. این باید شامل تمام درآمدها و هزینه ها باشد. لیست کلیه بازرسی ها، اجاره نامه های امضا شده، درخواست های تعمیر و نگهداری، هرگونه شکایت، سوابق تعمیرات، هزینه های تعمیرات، هزینه های نگهداری، سابقه جمع آوری اجاره و هزینه های بیمه.
بیمه:
دعاوی حقوقی مربوط به این صنعت رایج است و عدم حمایت مناسب می تواند کسب و کار مدیر دارایی را در معرض خطرات غیرضروری قرار دهد. مدیران املاک در ایران باید بیمه ای داشته باشند که کسب و کار، مشتریان، مستاجران و املاکی که مدیریت می کنند را پوشش دهد. یک بیمه نامه که به خوبی طراحی شده باشد، مدیران را در برابر ادعاهای مسئولیت، رسیدگی های قانونی خاص به صنعت، و خسارات ناشی از خطرات، مانند آتش سوزی، خرابکاری یا سرقت محافظت می کند.
مدیران املاک به چه نوع بیمه ای نیاز دارند؟
مدیریت فروشنده:
مدیران املاک در تهران برای انواع خدمات از تعمیرات در طول اجاره و گردش مالی گرفته تا تعمیر و نگهداری معمول و وظایف تجاری به فروشندگان متکی هستند. هر مدیر دارایی باید لیستی از فروشندگان تایید شده را قبل از نیاز آماده داشته باشد. مدیران املاک به ویژه در معرض سرزنش صاحبان املاک به دلیل عملکرد نادرست فروشنده یا رفتار نامناسب فروشنده هستند.
غربالگری فروشنده باید به عنوان بخشی از رویه های عملیاتی استاندارد شما گنجانده شود و برای افزایش ارزش شرکت، ارائه خدمات ارزش افزوده ایجاد شده به مستاجران و مالکان و محافظت از کسب و کار اجاره ای شما در برابر مسئولیت، اجرا شود.
مالیات ها:
علاوه بر مالیات های شخصی و تجاری که یک مدیر دارایی برای خود ثبت می کند، می تواند به مالک ملک در درک نحوه ثبت مالیات برای ملک سرمایه گذاری کمک کند یا مسئولیت ثبت مالیات ملک را برای مالک به عهده بگیرد. علاوه بر این، IRS از مدیران املاک میخواهد که اسناد مالیاتی 1099-MISC را در مورد هر فروشنده غیرشرکتی که بیش از 600 دلار در سال تقویمی پرداخت شده است، که شامل بیشتر پیمانکاران مستقل مورد استفاده برای نگهداری و تعمیرات ملک است، ارسال کنند.
حرفه در مدیریت املاک به معنای تعامل روزانه با مالکان، اجاره دهندگان و فروشندگان برای ارائه خدمات عالی به صنعت اجاره است. در حالی که سبک های فردی ممکن است متفاوت باشد، هر مدیر دارایی باید در زمینه های ذکر شده در بالا تجربه داشته باشد. با رونق صنعت اجاره و افزایش تعداد خانوارهای اجارهکننده، تقاضای زیادی برای املاک اجارهای و متخصصانی وجود دارد که ارزشی برای صنعت فراهم میکنند.