نکات قابل توجه هنگام خرید خانه دوم جهت سرمایه گذاری

حدود یک سوم تامین مالی مسکن در ایران برای سرمایه گذاران است و برخلاف بسیاری از کشورها، سرمایه گذاران معمولی املاک ایرانی میلیونر نیستند و قصد دارند از درآمدهای اجاره ای خود استفاده کنند و زندگی کنند. در عوض، آن‌ها حقوق‌بگیر میانسال یا صاحب کسب‌وکار کوچکی هستند که امیدوارند به سود سرمایه‌ای دست یابند و تخم ‌مرغ لانه بازنشستگی خود را بسازند.

نکات قابل توجه هنگام خرید خانه دوم جهت سرمایه گذاری

املاک فانوس به این نتیجه رسیده است که بازار سرمایه گذاری املاک مسکونی ما تحت سلطه مالکانی است که خانه خود را خریداری کرده اند و سپس گام بعدی را برای خرید یک ملک سرمایه گذاری انجام داده اند. اگر مدتی است که مالک خانه خود بوده اید، ممکن است شما نیز به دنبال استفاده از سهام در خانه خود و خرید ملک دوم  به عنوان سرمایه گذاری باشید.

 چرا ملک دوم می خرید؟

این یک سوال ساده به نظر می رسد. اولین باری که آن را خریدید آسان بود – “من خانه ای می خواهم که خانه خودم را بخوانم”. هنگام خرید خانه دوم در تهران ، باید کمی بیشتر در مورد استراتژی خود فکر کنید. آیا برای بلند مدت سرمایه گذاری می کنید یا کوتاه مدت؟ آیا به دنبال بازسازی ملک و “تغییر” آن هستید، آیا می خواهید از اجاره بها سود جاری داشته باشید یا قصد دارید یک دهه یا بیشتر بخرید و نگه دارید تا ارزش ها افزایش یابد؟ این بر نوع ملکی که خریداری می کنید تأثیر می گذارد.

برای خانه دوم چقدر سپرده لازم است؟

سپرده مورد نیاز هنگام خرید ملک دوم شما همان مبلغی است که برای خانه اول شما لازم است. اکثر وام دهندگان به حداقل 10 درصد سپرده نیاز دارند. برای جلوگیری از بیمه وام مسکن پرهزینه  به 20 درصد سپرده نیاز دارید. خبر خوب این است که اگر برای مدتی صاحب خانه شده اید، ممکن است مجبور نباشید برای دریافت ودیعه، سال ها تلاش و پس انداز کنید. در عوض، ممکن است بتوانید از سهام خود در خانه خود به عنوان سپرده استفاده کنید.

آیا خانه دوم سرمایه گذاری خوبی است؟

پاسخ این است که “می تواند باشد”! همچنین می تواند یک سرمایه گذاری ضعیف باشد که از آن پشیمان شوید. این بستگی به عملکرد ملکی که خریداری می کنید و اینکه آیا در وهله اول با قیمت مناسب خریداری می کنید، دارد. همچنین بستگی به این دارد که آیا با ساختار مالی مناسب خرید می‌کنید، زیرا این امر می‌تواند تأثیر زیادی بر رفتار مالیاتی سرمایه‌گذاری شما داشته باشد. به همین دلیل است که قبل از سرمایه گذاری در ملک دوم، مشاوره مالی از یک حسابدار بسیار مهم است.

آیا می توانم وام بگیرم؟

قبل از شروع به جستجوی ملک سرمایه گذاری، ایده خوبی است که مطمئن شوید می توانید برای تامین مالی خرید خود وام دریافت کنید. در غیر این صورت وقت خود را تلف می کنید. حداقل، جزئیات مالی خود را در یک ماشین حساب وام مسکن وارد کنید و ببینید از نظر تئوری چقدر می توانید وام بگیرید. ممکن است تعجب کنید که بیشتر یا کمتر از آن چیزی است که فکر می کردید. همچنین ممکن است برای خرید ملک سرمایه گذاری نیاز به تامین مالی مجدد داشته باشید .

 هزینه های اضافی یک ملک چیست؟

هنگامی که به املاک سرمایه گذاری نگاه می کنیم، بسیاری از مردم محاسباتی را بر اساس میزان بازپرداخت وام مسکن مورد انتظارشان با نرخ بهره فعلی در مقابل درآمد مورد انتظار اجاره انجام می دهند. این هزینه واقعی را دست کم می گیرد زیرا داشتن یک ملک با هزینه های زیادی همراه است. اینها شامل نرخ های شورا، بیمه ها، تعمیر و نگهداری، مالیات بر طبقات و هزینه های مدیریت اموال است.

سرمایه گذاری مطمئن و پرسود در املاک از طریق خرید و فروش

بهترین ساختار برای سرمایه گذاری من چیست؟

این یکی بزرگ است. بسیار مهم است که قبل از خرید ملک با یک حسابدار صحبت کنید زیرا اگر با ساختاری کمتر از ایده آل خرید کنید، معمولاً راهی برای تعمیر آن وجود ندارد. مسائل کلیدی شامل نحوه تقسیم بدهی خود بین املاک و نحوه تقسیم مالکیت دارایی بین خود و همسرتان یا یکی دیگر از اعضای خانواده است

از کجا باید ملک سرمایه گذاری بخرم؟

. این سوال بسیار مهمی است اولین قانون این است که منطقه ای را انتخاب کنید که می خواهید در آن زندگی کنید، که از دسترسی به زیرساخت های خوب مانند حمل و نقل عمومی و فروشگاه ها لذت می برد. نکته دوم این است که از مکان هایی که بیش از حد به یک صنعت وابسته هستند اجتناب کنید. همانطور که در اکتبر 2018، قیمت مسکن درتهران که زمانی پررونق بودند، هنوز بسیار پایین‌تر از سطح یک دهه قبل بود! کلید اجتناب از این گونه زیان ها، سرمایه گذاری در مکان هایی با اقتصادهای متنوع و چند وجهی است.

 خانه بخرم یا آپارتمان؟

بسیاری از سرمایه گذاران جدید شنیده اند که خانه ها سرمایه گذاری بهتری انجام می دهند، زیرا جزء زمین ملک در ارزش افزایش می یابد، در حالی که ساختمان در طول زمان مستهلک می شود. اگرچه درست است که ارزش زمین افزایش می‌یابد، اما واقعاً مکان و کمبود آن مهم است، بنابراین زمین بیشتر در منطقه ارزان‌تر لزوماً بهتر نیست.

 چه نوع وام مسکنی باید بگیرم؟

انواع مختلفی از وام وجود دارد که برای افراد مختلف مناسب است. اینها شامل وام هایی با نرخ بهره متغیر یا ثابت و بازپرداخت اصل و بهره یا فقط بهره است. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید از آفست برای کاهش پرداخت سود خود استفاده کنید و آیا با وام مسکن موجود خود بسته‌ای دریافت کنید. برای یافتن بهترین نوع وام برای نیازهای خود، با یکی از متخصصان وام دهی دوستانه ما صحبت کنید.

گونه می توانم از قیمت منصفانه ملک مطلع شوم؟

در نهایت، یک خانه ارزشی را دارد که بالاترین قیمت پیشنهادی بپردازد و این در روز متفاوت خواهد بود. با این حال، هنوز برخی از قوانین سرانگشتی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. شما می توانید با بررسی قیمت فروش هر متر مربع خانه های مجاور، تخمین نسبتا خوبی از میزان فروش یک خانه به دست آورید. به سادگی قیمت فروش 10 ملک مجاور را در نظر بگیرید و بر متر مربع زمین تقسیم کنید. این به شما قیمت هر متر مربع را برای منطقه نزدیک می دهد.

 پتانسیل اجاره چیست؟

اگر ملک در حال حاضر اجاره شده است، این کار آسان است، فقط بدانید برای چه چیزی اجاره شده است. اگر قصد خرید یک خانه مسکونی و اجاره آن را دارید، می‌توانید از یک مشاور املاک محلی (نه کسی که خانه را می‌فروشد) بپرسید که فکر می‌کنند برای چه چیزی اجاره می‌شود.

چه پتانسیل ارزش افزوده ای وجود دارد؟

ملک را ارزیابی کنید و بررسی کنید که آیا امکانی برای اضافه کردن یک اتاق خواب یا ساختن یک خانه کوچک وجود دارد که می تواند درآمد اجاره شما را افزایش دهد.

 آیا باید ملک را خودم مدیریت کنم؟

برای محاسبه هزینه های خود در زمینه مالکیت ملک، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید خودتان آن را مدیریت کنید یا یک مدیر حرفه ای املاک استخدام کنید.

 چه اصلاحاتی برای منطقه در نظر گرفته شده است؟

برخی از کارهای مهم مانند بهبود حمل‌ونقل عمومی یا خرید می‌توانند مثبت باشند، اما برخی می‌توانند از  ارزش املاک در حومه شهر مانند زباله‌دانی یا مکان‌های تفریحی اصلی بکاهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *