مصالح ساختمانی به کار رفته در آپارتمان برای آب و هوای سرد

مصالح ساختمانی پایه

بهترین مصالح ساختمانی برای آب و هوای سرد همیشه بادوام ترین نیستند. اگر در یک محیط سرد در ایران زندگی می کنید، پس می دانید که ساختن با مواد بادوام مهم است. شما نمی توانید از پس نشتی سقف یا یخ زدن لوله هایتان برآیید. مصالح ساختمانی پایه و اساس هر پروژه ساختمانی هستند – بنابراین برخی از بهترین گزینه های موجود چیست .

بهترین مصالح ساختمانی برای آب و هوای سرد

در اینجا لیستی از شش مصالح ساختمانی عالی توسط کارشناسان املاک فانوس آورده شده است که به شما کمک می کند تا در عین حال که بودجه کمتری داشته باشید، گرم نگه دارید! هنگام انتخاب مصالح برای خانه خود در آب و هوای سرد در کشوری مثل ایران ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

آجر

آجر یک مصالح ساختمانی محکم و بادوام است که مقرون به صرفه نیز می باشد. در آب و هوای سردتر، آجرها می توانند گرما را در روز جذب کنند و در شب گرم بمانند. به این ترتیب آنها یک عایق عالی برای خانه یا سازه شما هستند.

سنگ

مانند آجر، سنگ نیز مصالح ساختمانی خوبی است. همچنین عایق خوبی است. در تهران سنگ ممکن است گرانتر از آجر باشد، اما اغلب دوام بیشتری دارد. در آب و هوای سرد، مطمئن شوید که به جای انواع صیقلی یا صیقلی، از سنگ های تراش خورده یا درشت استفاده کنید. دومی سریعتر گرما را از دست می دهد .مصالح ساختمانی صیقلی یا صیقلی برای آب و هوای گرم (جنوب ایالات متحده) بهتر است، در حالی که سنگ های برش خورده/خشن برای شرایط آب و هوایی سردتر مناسب تر هستند.

بتن

بتن یک مصالح ساختمانی فوق العاده بادوام است. حتی می تواند در شرایط شدید مانند آتش سوزی و آسیب سیل مقاومت کند.  ممکن است از نظر زیبایی شناختی دلپذیرترین مصالح ساختمانی نباشد، اما مطمئناً کار را انجام می دهد. معایب بتن این است که سنگین است (که می تواند منجر به مشکلات پی شود) و گرانتر از آجر یا سنگ به تنهایی.

هنگامی که آن را با سنگدانه برای یک پوشش گچ بری مخلوط می کنند، به دلیل صرفه جویی در حجم در طول حمل و نقل/کاربرد، گران می شود – به این معنی که اگر در نزدیکی یکی از انبارهای آنها زندگی می کنید، احتمالاً می توانید برخی از قیمت ها را از آنجا تهیه کنید!

پلاستیک

اگرچه یک مصالح ساختمانی “واقعی” نیست، اما نمی‌توانیم پیشرفت‌های باورنکردنی در زمینه پلاستیک را به عنوان عنصری برای گنجاندن در ساخت‌وساز نادیده بگیریم.  استفاده از پلی کربنات و اکریلیک مواد فوق العاده محکم و بادوامی را ایجاد می کند که حتی می تواند کاملاً شفاف باشد (برای کاربردهای گلخانه ای عالی است!) یا با روکش های مات برای پخش نور همراه باشد. آنها همچنین در عایق حرارتی عالی هستند!

پلی کربنات به عنوان جایگزینی برای شیشه استفاده می شود زیرا دارای چندین ویژگی است که آن را کاربردی تر از شیشه های سنتی می کند، مانند مقاومت در برابر ضربه، استحکام کششی بالا، شفافیت عالی و هدایت حرارتی کم.

ویژگی های یک خانه و آپارتمان خوب هنگام خرید و سرمایه گذاری

چوب

چوب یک مصالح ساختمانی همه کاره و مقرون به صرفه در تهران است. در آب و هوای سرد استفاده از چوب هایی که در برابر پوسیدگی و پوسیدگی مقاوم هستند ضروری است. چوب را می توان هم برای قاب بندی و هم برای پایان سازه استفاده کرد. بسیاری از انواع چوب را می توان در ساخت و ساز استفاده کرد. به عنوان مثال، سدر و چوب سرخ دو انتخاب خوب هستند زیرا در برابر پوسیدگی و پوسیدگی مقاوم هستند.

کاج گزینه دیگری است، اما به اندازه سرو یا چوب سرخ بادوام نیست. قاب بندی با چوب یک روش معمول در مناطق با آب و هوای سرد است زیرا به عایق بندی سازه در برابر هوای سرد کمک می کند.  همچنین روکش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان روی سازه‌های چوبی اعمال کرد تا به آنها در مقاومت در برابر عناصر کمک کند.

فلز

فلز یک مصالح ساختمانی بادوام و مقاوم است. مانند چوب، فلز را می توان هم برای قاب بندی و هم برای پایان سازه استفاده کرد. در آب و هوای سرد، استفاده از فلزی که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم باشد حیاتی است. بسیاری از انواع فلز را می توان در ساخت و ساز استفاده کرد، اما برخی از انواع آن برای هوای سردتر از بقیه مناسب تر هستند. فولاد انتخاب خوبی است زیرا در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است.

آلومینیوم گزینه دیگری است، اما به اندازه فولاد بادوام نیست. قاب بندی با فلز یک روش معمول در مناطق با آب و هوای سرد است زیرا به عایق بندی سازه در برابر هوای سرد کمک می کند.  همچنین روکش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان برای سازه‌های فلزی برای مقاومت در برابر عناصر استفاده کرد. موارد زیر بخش های کلیدی ساختار یک ساختمان هستند که در آب و هوای سردتر نیز نیاز به توجه ویژه دارند:

عایق

مهمترین چیزی که برای خانه در مناطق سردسیر ایران باید در نظر گرفت عایق کاری است. یک ساختمان با عایق کاری راحت تر خواهد بود و هزینه کمتری در قبض انرژی شما خواهد داشت.  شما می توانید از انواع مختلفی از عایق ها استفاده کنید، اما بهترین گزینه ها شامل فوم اسپری منبسط کننده، چوب های فایبرگلاس، یا سلولز متراکم بسته بندی شده (ساخته شده از روزنامه بازیافتی) است.

پایه

اطمینان حاصل کنید که فونداسیون شما به اندازه کافی قوی است که بتواند برف سنگین یا یخ روی آن را جمع آوری کند. اگر خانه ای با زیرزمین ناتمام دارید، آن را به پایان برسانید تا اتاق عایق تر باشد و بهتر از هوای سرد محافظت شود.  یک فضای خزیدن خاک همچنین می تواند عایق باشد، اما ممکن است گرمایش در زمستان دشوار باشد. ممکن است بخواهید در صورت امکان یک پد بتنی در بالای فضای خزنده خود بسازید یا در صورت امکان دیوارهای خارجی را اضافه کنید.

دریچه های فونداسیون

دریچه های فونداسیون بخش ضروری هر ساختمان در آب و هوای سرد هستند. دریچه های فونداسیون به گردش هوا و جلوگیری از تجمع رطوبت در اطراف پایه سازه کمک می کنند. دریچه های فونداسیون جزء ضروری هر ساختمان در آب و هوای سرد هستند. آنها به گردش هوا و جلوگیری از تجمع رطوبت در اطراف پایه سازه کمک می کنند.

بررسی مصالح به کار رفته در متن قرارداد پیش خرید مسکن

بدون این، رطوبت و یخ زدگی می تواند به دیوارهای شما نفوذ کند و باعث آسیب به اجزای داخلی مانند عایق یا مواد قاب شود. یک دریچه فونداسیون نیز از خروج هوای گرم شده جلوگیری می کند. بخاری کوره نفت باید در محلی نصب شود که از باد محافظت شود. بهترین مکان برای نصب کوره در ضلع شمالی خانه است. بخاری به جلوگیری از یخ زدن کوره نفت کمک می کند و دریچه های پایه از خروج هوای گرم شده جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *