سن قانونی برای عقد قرارداد و اجاره کردن آپارتمان

راهنمایی برای خرید مسکن در مناطق شهری و روستایی با بودجه محدود زیر 2 میلیارد

راهنمایی برای خرید مسکن در مناطق شهری و روستایی با بودجه محدود زیر 2 میلیارد

برای امضای آپارتمان چند ساله باید باشید؟

از نظر فنی، هر کسی بدون در نظر گرفتن سن در ایران ممکن است قرارداد اجاره منعقد کند، اما مسئله اصلی این است که افراد زیر سن قانونی مانند بزرگسالان به این قرارداد ملزم نیستند.   قانون به خردسالان این امکان را می دهد که یا به توافق نامه احترام بگذارند یا به سادگی به توافقنامه احترام نگذارند، و مالکان نمی توانند خردسالان را مجبور کنند به توافق نامه امضا شده احترام بگذارند، به همین دلیل است که مالکان در تهران از مستاجران زیر سن قانونی خودداری می کنند.

سن قانونی برای عقد قرارداد و اجاره کردن آپارتمان

از نظر املاک فانوس  همچنین مستاجران در ایران زیر سن قانونی مانند بزرگسالان حقوقی در این مورد ندارند، به این معنی که خطرات اجاره زیر سن قانونی هر دو طرف است.  با این حال، برای امضای اجاره نامه برای آپارتمانی که به طور قراردادی موظف به رعایت آن هستید و حقوقی در مورد آن خواهید داشت، باید برای ایالت خود به سن بلوغ رسیده باشید. این حکم می کند که شما باید حداقل 18 سال یا بالاتر، و 19 سال اگر در تهران زندگی می کنید . 

اگر آزاد شده باشید، می توانید یک آپارتمان در 16 اجاره کنید؟

معمولاً یک فرد در سن 16 سالگی می تواند به طور قانونی آزاد شود و به فرد اجازه می دهد آپارتمانی مستقل اجاره کند .  رها  شدن  مستلزم اثبات درآمد، شواهدی مبنی بر توانایی زندگی دور از مراقبان و قوانین خاص برای افراد رهایی یافته بین ایالت ها است.   اگرچه رهایی گام بزرگی برای به دست آوردن آپارتمان خود است، اما باید درک کرد که داشتن حکم دادگاه برای رهایی کمک زیادی به استفاده از قانونی شدن می کند.

عامل تصمیم گیری نهایی به این بستگی دارد که آیا مالک یا شرکت مدیریت املاک شما را به عنوان مستاجر انتخاب می کند یا خیر.  افراد رهایی یافته همچنان در هنگام گرفتن آپارتمان با آزمایشات مشابه بزرگسالان روبرو خواهند شد. با این حال، ممکن است ارائه اسناد و مدارک مناسب و قانع کننده مورد نیاز برای اجاره در یک محل سکونت مناسب، بسیار چالش برانگیزتر بدانند.

غربالگری استاندارد و  الزامات پیشینه  برای افراد آزاد شده اعمال می شود، که تا حد زیادی مستلزم آن است که مستاجر بالقوه اعتبار کافی داشته باشد، زیرا سابقه اعتباری ناکافی به معنای خطر بالاتر برای مالکان است. این می تواند منجر به امتناع فرد از امضای اجاره نامه شود.  وضعیت اعتباری خوب همچنین حکم می کند که مستاجر بالقوه دارای درآمد پایدار، حداقل سه برابر هزینه اجاره ماهانه، و سابقه قابل احترام و عدم اخراج در صورت وجود بر اساس سن و سابقه اجاره است.

رشد میزان اجاره بهای آپارتمان به مشکلات اقتصادی

سپرده اجاره

 سپرده تضمینی و اجاره ماهانه باید به طور کامل پوشش داده شود، و صاحبخانه درخواست اعتبار وجوه با استفاده از صورت حساب بانکی، گواهی درآمد با استفاده از اظهارنامه مالیاتی، و همچنین مدارک اشتغال را خواهد داشت. این را معمولاً می توان با یک برگه پرداخت ارائه کرد

. سابقه اشتغال همچنین یک عامل بازدارنده رایج برای کسانی است که زیر سن بلوغ هستند، حتی زمانی که مراحل قانونی برای گرفتن آپارتمان به افراد در نظر گرفته شده است. در چنین مواردی، ابزارهای دیگری ممکن است به ایجاد اعتماد و مسئولیت کمک کند، مانند توصیه نامه از معلمان، کارفرمایان قبلی و سایر بزرگسالان معتبر.

آیا یک نوجوان 16 ساله می تواند یک آپارتمان با یک هم امضا کننده اجاره کند؟

برای افراد 16 تا 17 ساله، ایجاد یک اجاره نامه مشترک یکی از بهترین راه ها برای گرفتن آپارتمان برای زندگی دور از مراقبان است.  این در درجه اول  به این دلیل اتفاق می افتد که بزرگسالان دارای آزادی قانونی برای انعقاد قراردادها و اجاره نامه های الزام آور با تعهد به رعایت آن، به علاوه اضافه شدن حقوق برای مستأجر هستند، و همچنین این واقعیت که بسیاری از عوامل بازدارنده برای مالکان ممکن است از طریق این موارد برخورد شود. این فرآیند.

تعهدات قراردادی اجاره نامه

این ممکن است احتمال صاحبخانه را افزایش دهد و به خردسال اجازه دهد تا مستاجر شود. هنگامی که یک اجاره نامه توسط والدین، قیم یا بزرگسالان قابل اعتماد و معتبر امضا می شود، بزرگسال تعهدات قراردادی اجاره نامه را بر عهده می گیرد که صاحبخانه نمی تواند آن را در مورد صغیر اجرا کند. این شامل خسارات وارده به دارایی، اجاره از دست رفته. سایر تعهدات مالی شرح داده شده در اجاره نامه است که به عنوان بیمه برای صاحبخانه عمل می کند.

همچنین برای صغیر حق عدم افزایش اجاره بها و همچنین مهلت 30 روزه در صورت عدم پرداخت اجاره داده می شود. در مواردی که پول بدهکار باشد یا مالک در تهران برای جبران خسارت و سایر پرداخت ها شکایت کند، بزرگسال در دادگاه مسئول خواهد بود نه صغیر.  با این حال، هم خردسال و هم بزرگسال همچنان باید صورت‌حساب بانکی، سابقه اشتغال، سابقه اعتباری و سایر اسناد مربوطه را ارائه دهند.

نحوه عقد قرار داد اجاره با نوجوان

 در این مورد، سوابق بزرگسال در ایران نقش زیادی در تصمیم گیری یا عدم تصمیم مالک برای پیشنهاد اجاره ایفا می کند.  در صورت امضای اجاره نامه، طرف قرارداد اجاره تا پایان دوره سکونت باقی می ماند، پس از آن مالک ممکن است تصمیم بگیرد که به فرد اجازه دهد مجدداً قرارداد را تمدید کن یا به صغیر اجازه دهد. پس از رسیدن مستاجر زیر سن بلوغ، به تنهایی قرارداد الزام آور جدیدی را امضا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *