5  نکته مفید برای خرید اولین ملک جهت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در املاک

خرید خانه به دلایل خوبی برای رویای ایرانی ضروری است. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ایران از لحاظ تاریخی راهی برای تولید ثروت در دراز مدت بوده است. به نظر مسکن فانوس داشتن خانه برای شما و خانواده تان تنها راه ورود به املاک و مستغلات نیست. همچنین می توانید ملک سرمایه گذاری را در نظر بگیرید.

5  نکته مفید برای خرید اولین ملک جهت سرمایه گذاری

ملک سرمایه گذاری چیست؟

ملک سرمایه گذاری می تواند هر نوع ملک اجاره ای در تهران باشد که محل سکونت اصلی شما نیست . اگر بیشتر اوقات در خانه زندگی نمی کنید، یک ملک سرمایه گذاری است.  به طور خاص، هر ملکی که با هدف کسب بازده خریداری می شود، معمولاً از طریق درآمد اجاره یا فروش مجدد آتی، یک ملک سرمایه گذاری است.

 اینها می توانند املاک مسکونی، مانند خانه های تک خانواده، خانه های شهری، و ساختمان های آپارتمانی، یا املاک تجاری مانند رستوران ها، هتل ها و فضای خرده فروشی باشند.

تامین مالی یک ملک سرمایه گذاری

برای مالیات بر دارایی و اهداف وام، یک ملک سرمایه گذاری متفاوت از یک اقامتگاه اصلی است. می توانید انتظار داشته باشید که برای یک ملک سرمایه گذاری پیش پرداخت بیشتری بپردازید. ممکن است بتوانید تنها 7 درصد از محل اقامت اولیه خود را کاهش دهید، اما املاک سرمایه گذاری معمولاً به 20 درصد یا بیشتر نیاز دارند.

وام دهندگان وام مسکن که وام های سرمایه گذاری ملک را ارائه می کنند احتمالاً به امتیاز اعتباری بالاتر و پس انداز کافی نیاز دارند. حتی در این صورت، احتمالاً نرخ وام مسکن بالاتری دریافت خواهید کرد. این به این دلیل است که وام دهندگان بر این باورند که صاحبان املاک بیشتر از وام مسکن اولیه خود در مورد وام سرمایه گذاری املاک نکول می کنند. درست مانند هر خرید عمده، حتماً در اطراف خرید کنید تا بهترین نرخ ممکن را برای وام خود تضمین کنید.

با خود صادق باشید: آیا می توانید آن را بپردازید؟

قبل از اینکه تصمیم خود را برای خرید ملک سرمایه گذاری کنید، وضعیت مالی فعلی خود را بررسی کنید. اگر وام‌های دانشجویی، صورت‌حساب‌های پزشکی یا سایر بدهی‌های عمده دارید، ممکن است ابتدا آن را پرداخت کنید.  شما همچنین باید تمام هزینه های مختلف خرید و مالکیت یک ملک سرمایه گذاری را در نظر بگیرید.

 علاوه بر پیش‌پرداخت و رهن، باید هزینه‌های بسته شدن ملک را نیز بپردازید. فراتر از آن، برای پوشش مالیات سالانه دارایی، نگهداری و تعمیرات و همچنین هزینه‌های مختلف مرتبط با تامین امنیت اجاره‌دهندگان بلندمدت (از جمله تبلیغات و بررسی اعتبار)  به بودجه نیاز دارید .

خرید و پیش خرید خانه و آپارتمان با هدف سرمایه گذاری بلند مدت و کسب سود

بازار را بشناسید.

در املاک و مستغلات، موقعیت مکانی پادشاه است. برای درک مناطقی که ممکن است در حال خرید هستید، یک تحلیل بازار املاک و مستغلات انجام دهید . این به شما کمک می‌کند تا ارزش‌های متفاوت بازار منصفانه انواع مختلف املاک را درک کنید، تعیین کنید چقدر می‌توانید برای اجاره هزینه کنید و پیش‌بینی کنید که ارزش ملک سرمایه‌گذاری شما تا چه اندازه افزایش می‌یابد.

برای انجام این کار، باید در مورد منطقه مورد نظر خود تحقیق کنید. در نظر بگیرید که چه نوع امکاناتی، از جمله حمل و نقل عمومی، پارک ها، و نزدیکی به مدارس دولتی یا ادارات خوب، محله های آینده شما را مطلوب می کند. سپس، از منابع متعدد داده های قابل اعتماد برای درک بهتر ارزش ملک در منطقه استفاده کنید.

اعداد را اجرا کنید.

برای درک اینکه چه نوع سودی می توانید از دارایی سرمایه گذاری خود انتظار داشته باشید (و برای جلوگیری از سرمایه گذاری های بد)، باید کمی ریاضی انجام دهید.  زمانی که تصمیم می‌گیرید چقدر برای اجاره هزینه کنید، قانون 1% را در نظر بگیرید . این محاسبه ساده قیمتی را که برای ملک پرداخت کرده اید، به اضافه هزینه های تعمیر و نگهداری می گیرد و آن را در 1٪ ضرب می کند. شماره‌ای که از آنجا دریافت می‌کنید، توصیه‌ای برای میزان اجاره‌ای است که می‌توانید دریافت کنید .

قیمت ملک + هزینه تعمیر) x 0.01 = اجاره ماهانه)

مطمئن شوید که مسئولیت های صاحبخانه را درک می کنید.

در حالی که جمع آوری چک های اجاره در تهران ممکن است راهی آسان برای کسب درآمد به نظر برسد، صاحبخانه بودن مسئولیت بزرگی است که می تواند به زمان و انرژی زیادی نیاز داشته باشد.  قبل از خرید ملک سرمایه گذاری، مطمئن شوید که قوانین ایالتی و محلی خود را در مورد مالک و مستاجر بدانید. مستاجرها حقوقی پیرامون مسکن منصفانه، الزامات اجاره، سپرده های امنیتی، کنترل اجاره، تعمیرات به موقع، قوانین تخلیه و موارد دیگر دارند.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که تعمیر و نگهداری و تعمیرات باید به طور منظم و اغلب بسیار سریع انجام شود. این بدان معنی است که شما باید برنامه های تعمیر اضطراری داشته باشید، بنابراین مشکلات غیر منتظره را می توان به طور موثر حل کرد.

استخدام یک مدیر املاک را در نظر بگیرید.

اگر با یک جعبه ابزار کاملاً دستی دارید و زمان لازم برای برقراری ارتباط با اجاره‌کنندگان را دارید، ممکن است این امکان وجود داشته باشد که بیشتر کارها را به تنهایی انجام دهید و با افراد تعمیرکار برای تعمیر و نگهداری فراتر از تخصص خود تماس بگیرید (همانطور که در مورد محل سکونت اصلی خود انجام می‌دهید)

توجه به میزان تقاضای خرید املاک در بازار مسکن

اما اگر بیش از یک ملک سرمایه‌گذاری دارید، در نزدیکی ملک سرمایه‌گذاری خود زندگی نمی‌کنید، نمی‌خواهید کار عملی انجام دهید، یا زمان کافی برای معامله با اجاره‌کنندگان را ندارید، ممکن است بخواهید در نظر گرفتن استخدام یک شرکت مدیریت املاک. در حالی که خدمات آنها باعث کاهش سود شما می شود، مسئولیت زیادی را از دوش شما برمی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *