بهترین زمان برای اجاره آپارتمان

راهنمایی برای خرید مسکن در مناطق شهری و روستایی با بودجه محدود زیر 2 میلیارد

راهنمایی برای خرید مسکن در مناطق شهری و روستایی با بودجه محدود زیر 2 میلیارد

اجاره آپارتمان

چه به دنبال یک مکان جدید در آن سوی شهر تهران یا آن سوی کشور ایران باشید، می‌خواهید آپارتمان خود را برای زمانی تعیین کنید که بهترین انتخاب وجود داشته باشد – و امیدواریم بهترین نرخ‌های اجاره نیز وجود داشته باشد. بازار املاک و مستغلات چرخه ای است و بهترین زمان برای اجاره آپارتمان به چندین عامل کلیدی بستگی دارد.

بهترین زمان برای اجاره آپارتمان

در اینجا آنچه شما باید به عنوان یک مستاجر آینده نگر قبل از شروع جستجوی آپارتمان خود بدانید توسط املاک فانوس آمده است:

چه زمانی بیشترین آپارتمان برای اجاره وجود دارد؟

عرضه و تقاضا بازار املاک و مستغلات را هدایت می کند. در حالی که مستاجران مطمئناً در تمام طول سال قراردادهای اجاره امضا می کنند، فصل اوج اجاره آپارتمان از آوریل تا سپتامبر است. تابستان زمان شلوغی از سال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان اخیر است که در حال حرکت برای نزدیک شدن به دانشگاه یا مشاغل جدید خود هستند. ماه‌های تابستان نیز یک زمان جابجایی محبوب برای خانواده‌های دارای فرزند است، زیرا آنها زمان جابجایی خود را برای زمانی که مدرسه تعطیل است، تعیین می‌کنند.

اگر در این مدت در حال شکار آپارتمان هستید، بزرگترین موجودی آپارتمان را برای انتخاب خواهید داشت، زیرا بسیاری از افراد در حال پایان دادن به اجاره نامه خود هستند. البته، آنها همچنین قراردادهای جدیدی را امضا خواهند کرد، به همین دلیل است که بازار اجاره می تواند بسیار رقابتی باشد و در این مدت اجاره به بالاترین حد خود برسد.

اجاره آپارتمان در چه فصلی از سال کم هزینه ترین است؟

قیمت اجاره بها نیز تحت تأثیر عرضه و تقاضا در بازار املاک است. زمانی که تقاضا برای آپارتمان بیشتر باشد، قیمت اجاره نیز بالاتر خواهد بود. با کاهش تقاضا برای اجاره ملک، قیمت ها کاهش می یابد.

پس از پایان فصل اوج اجاره در سپتامبر، اکتبر تا مارس معمولا بهترین زمان برای اجاره آپارتمان است. قیمت اجاره کمتر خواهد بود – در واقع شما. ممکن است بتوانید در برخی از بازارها اجاره ماهانه رایگان را به دست آورید – اما انتخابی به اندازه ماه های اوج اجاره نخواهید داشت.

خرید و پیش خرید املاک اداری تجاری مسکونی و آپارتمان

نکاتی که هنگام اجاره آپارتمان در یک شهر بزرگ باید در نظر بگیرید

اگر در شهرهای بزرگی مانند تهران ، اصفهان ، یا شیراز آپارتمان اجاره می کنید، بازار اجاره در تمام طول سال فعال است. در دسترس بودن همچنان در فصل اوج آوریل تا سپتامبر در بالاترین حد خود خواهد بود. قیمت اجاره، که معمولاً در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچکتر در سراسر کشور است، در بالاترین سطح خود نیز خواهد بود.

وقتی نوبت به یافتن آپارتمان در یک شهر یا سایر بازارهای املاک و مستغلات گران می شود، بدانید که مهم نیست که چه زمانی نگاه می کنید، انتخاب اجاره شما با بودجه اجاره شما تعیین می شود. هر چه بودجه شما بیشتر باشد، انتخاب های بیشتری برای یافتن یک آپارتمان جدید خواهید داشت.

آیا آب و هوا در بازار اجاره آپارتمان نقشی دارد؟

قبلاً می دانید که املاک و مستغلات فصلی هستند، اما خود آب و هوا نیز در پیشبرد بازار اجاره نقش دارد.

با شروع کاهش دما در ماه های پاییز و زمستان، تقاضا برای املاک اجاره ای در بسیاری از بازارهای املاک و مستغلات در سراسر کشور افزایش می یابد. چرا؟ اکثر اجاره‌کنندگان ترجیح می‌دهند در ماه‌های گرم‌تر نقل مکان کنند. اگرچه آب و هوای پاییز و زمستان در همه مناطق ایران یکسان نیست، اما در مناطقی که پیش بینی می شود شاهد بارش برف، یخ و باران یخ زده باشند، افراد بیشتری نسبت به جمع کردن وسایل و وسایل خود آماده اند تا در آپارتمان های فعلی خود غرق شوند. حرکت به یک جدید اگر مایل به نقل مکان در ماه‌های سردتر هستید، این شانس شماست که آپارتمانی ارزان‌تر پیدا کنید زیرا تقاضا کمتر است.

چقدر زودتر باید جستجوی آپارتمان برای اجاره را شروع کنید؟

در حالی که همیشه می‌توانید در هر زمانی فهرست‌های آنلاین را بررسی کنید یا یک مکان یا محله جدید را جستجو کنید، ایده خوبی است که یک شکار آپارتمان فعال را دو ماه بعد از زمانی که می‌خواهید نقل مکان کنید، شروع کنید. چرا دو ماه؟ زیرا مستاجران فعلی معمولاً یک فرصت 60 روزه دارند تا به صاحبخانه خود اطلاع دهند که آیا اجاره نامه خود را تمدید می کنند یا از خانه خارج می شوند.

اگر هنوز آپارتمانی پیدا نکرده‌اید و یک ماه از زمانی که می‌خواهید نقل مکان کنید، می‌گذرد، تمرکز خود را روی آپارتمان‌هایی که به‌عنوان «اکنون در دسترس هستند» شروع کنید. این‌ها آپارتمان‌های خالی هستند که آماده نقل مکان برای شما هستند – در واقع، احتمالاً در مورد زمان نقل مکان، انعطاف‌پذیری خواهید داشت. حتی ممکن است بتوانید در مورد نرخ اجاره کمتر مذاکره کنید، زیرا صاحبخانه می‌خواهد. جای خالی را در اسرع وقت پر کنید.

نکات قابل توجه هنگام رهن و اجاره آپارتمان

در نهایت، بهترین زمان برای اجاره آپارتمان به جدول زمانی و بودجه شما برای نقل مکان بستگی دارد. اگر می‌توانید در زمان خود انعطاف‌پذیر باشید، زمان جستجوی آپارتمان برای ماه‌های شلوغ زمانی که بهترین نرخ‌های اجاره در دسترس هستند، سودمند است. اگر بتوانید با بودجه خود انعطاف پذیر باشید، تغییر جستجوی خود به فصل اوج اجاره به شما امکان می دهد از انتخاب بهتر آپارتمان ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *