بررسی قیمت خانه و آپارتمان های منطقه برای قیمت گذاری

شرایط فعلی بازار

برخی از بسیاری از نیروها و شرایط بازار که می توانند بر قیمت درخواستی خانه ها، آپارتمان ها، کاندومینیوم ها و سایر املاک و مستغلات تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • نرخ وام مسکن و شرایط وام
  • تعداد خانه های موجود برای خرید
  • رشد یا انقباض اقتصادی
  • هجوم یا خروج خریداران احتمالی
  • جمعیت در منطقه جغرافیایی شما افزایش یا کاهش می یابد
  • مشوق های مالیاتی و برنامه های خرید خانه فدرال، ایالتی و محلی
  • همه‌گیری و نگرانی‌های مرتبط با سلامت
  • قرار گرفتن در معرض احتمالی در معرض بلایای طبیعی یا آب و هوای نامساعد
بررسی قیمت خانه و آپارتمان های منطقه برای قیمت گذاری

به عنوان مثال: آیا شما در شهری مثل تهران قرار دارید که جمعیت آن در حال افزایش است و هجوم خریداران جدید را به خود جذب می کند و تعداد محدودی خانه با قیمتی که به دنبال فروش آن هستید وجود دارد؟ قیمت درخواستی شما ممکن است بالاتر باشد. به همین ترتیب، از طرف دیگر، اگر در شهرهای ایران زندگی می‌کنید که کارفرمایان و مشاغل به سرعت از آنجا خارج می‌شوند و به دنبال فروش خانه‌ای در محله‌ای پر از املاک رقیب برای فروش هستید، ممکن است قیمت درخواستی شما تأثیر منفی بگذارد.این مقاله که توسط املاک فانوس گردآوری شده را با دقت مطالعه کنید.

فهرست از قیمت های درخواستی املاک

قیمت های درخواستی املاک و مستغلات در ایران می تواند تا حد زیادی تحت تأثیر تعداد خانه های موجود در بازار در منطقه شما باشد. عرضه و تقاضا نیروهای قدرتمندی هستند و خریداران اغلب مایل به پرداخت حق بیمه برای کالای کمیاب اما داغ هستند، زمانی که خانه های موجود به سختی به دست می آیند.

 اگر در موقعیتی گرفتار شده‌اید که خانه‌های رقیب زیادی برای فروش در دسترس هستند و خریدار به سختی به دست می‌آید، شاید مایل نباشید بیکار بنشینید. برای کاهش مدت زمان حضور یک ملک در بازار، ممکن است منطقی باشد که قیمت درخواستی خود را کاهش دهید یا در نظر بگیرید که به خریداران مشوق‌های بیشتری برای کمک به سرعت بخشیدن به فروش ارائه دهید.

چگونه خانه خود را قیمت گذاری کنید

هنگام تعیین ارزش خانه و اینکه چقدر می توانید آن را بفروشید، ابتدا باید تعدادی اقلام و عوامل مختلف را در نظر بگیرید.

پروژه های بهسازی خانه را کامل کنید

پروژه های خانه تکمیل شده (مخصوصاً آنهایی که جذابیت را کاهش می دهند یا کیفیت فضای داخلی خانه را بهبود می بخشند) می توانند ارزش خانه شما را افزایش دهند . به عنوان مثال، محوطه سازی حیاط خلوت، نصب کابینت های جدید در اتاقک یا اضافه کردن میزهای گرانیتی به آشپزخانه می تواند به شما در افزایش قیمت فهرست کمک کند. البته توجه داشته باشید: به‌روزرسانی‌های ناقص بر قیمت درخواستی شما تأثیر منفی می‌گذارد.

کارشناسی خانه و اپارتمان شما توسط مشاورین برجسته بازار املاک و مستغلات

ساخت و ساز خانه خود را ارزیابی کنید

وضعیت خانه شما و نگهداری کلی آن در تهران نیز بر قیمت درخواستی شما تأثیر می گذارد. با توجه به این موضوع، انجام هرگونه تعمیر یا نگهداری قبل از فهرست بندی که می تواند خانه شما را به بهترین حالت ممکن برساند، مهم است. علاوه بر وضعیت ساختاری کلی ملک، موارد کلیدی که ارزیاب‌ها و خریداران هر دو به دنبال آن هستند شامل وضعیت فونداسیون خانه، سقف، پنجره‌ها، سیستم تهویه مطبوع، سیستم برق، زمین و موارد دیگر می‌شود.

موارد مقایسه را در منطقه خود مرور کنید

فهرست و قیمت فروش برای خانه های مشابه برای فروش در منطقه شما نیز بر قیمت درخواستی شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که خانه هایی با متراژ قابل مقایسه، متراژ مربع، سن، تعداد اتاق خواب و حمام، و منطقه جغرافیایی در محدوده قیمت قابل پیش بینی قرار می گیرند. مهم است که به این “کامپ ​​ها” نگاهی بیندازید و به مدت زمانی که آنها در بازار حضور داشته اند نیز توجه کنید. در حالی که ویژگی‌ها یا ارتقاهای منحصر به فرد خانه می‌توانند به شما کمک کنند متمایز شوید، قیمت‌های کمی بالاتر بدهید یا به خریداران انگیزه بیشتری برای بازدید از خانه ارائه دهید، توجه داشته باشید که امکانات یا ویژگی‌های منحصر به فرد ممکن است برای هر خریدار احتمالی جذاب نباشد. . بنابراین این موارد می توانند بر پتانسیل فروش و قیمت درخواستی خانه شما نیز تأثیر بگذارند.

مذاکره در مورد قیمت درخواستی با خریداران بالقوه

اگر پیشنهادات ارائه شده در ملک شما با قیمت درخواستی مطابقت ندارد، ممکن است بخواهید قیمت فهرست یا پیشنهاد متقابل خود را به گونه ای تنظیم کنید که رقابتی تر باشد یا برای طیف وسیع تری از خریداران احتمالی جذابیت داشته باشید. متناوباً، اگر چندین پیشنهاد قول می دهند که با قیمت درخواستی شما مطابقت داشته باشد یا از آن فراتر رود، ممکن است در عوض خود را در یک جنگ پیشنهادی بیابید.

 در همه موارد، قیمت نهایی بسته شدن و فروش خانه به عهده شما و خریداران احتمالی خانه است که باید مذاکره کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که وارد هر مذاکره‌ای شوید که در مورد کامپوننت‌ها و سایر خانه‌های منطقه شما و هر شرایط یا نیروهایی که ممکن است بر قیمت خرید نهایی تأثیر بگذارد، وارد مذاکره شوید.

توجه به عمر و مصالح به کار رفته در ساختمان

نتیجه گیری

برای خریداران آماده باشید که در هنگام قیمت گذاری خانه شما در تهران پیشنهاداتی کمتر از آنچه انتظار دارید ارائه دهند و بدانید که چگونه به آنها پاسخ دهید، زیرا خرید ملک مستلزم یک سری مذاکرات اولیه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه برای خرید یا فروش خانه انجام می شود، می توانید در مرکز آموزش وام مسکن موشک اطلاعات بیشتری کسب کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *