مسئولیت ها و وظایفی که مدیران آپارتمان بر عهده دارند

فعالیت های مدیران آپارتمان

مدیر محترم شما مجاز به تبعیض مستاجران خود بر اساس کاست، عقیده، نژاد، جنسیت و غیره نیستید. با این حال، قبل از اینکه آپارتمان خود را به هر کسی اجاره دهید، باید مستاجران را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها از نظر مالی برای پرداخت اجاره شما مناسب هستند و هیچ سابقه مجرمانه ای ندارند. در غیر این صورت، غربالگری غیر سیستماتیک و انتخاب مستاجر اغلب منجر به سردردهای قابل توجهی می شود. ممکن است در نهایت با مستاجری مواجه شوید که اجاره را دیر پرداخت می کند یا اصلاً آن را نمی پردازد و مکان را بد نگهداری می کند.

مسئولیت ها و وظایفی که مدیران آپارتمان بر عهده دارند

معیارهای غربالگری شما در تهران باید برای همه یکسان باشد. باید شامل موارد زیر باشد:

برای اطمینان از اینکه آنها هیچ گونه فعالیت غیرقانونی در آپارتمان شما انجام نمی دهند، یک بررسی پیشینه روی هر متقاضی انجام دهید

یک گزارش اعتباری دریافت کنید تا ببینید آیا آنها توانایی پرداخت اجاره شما را دارند و می توانند اجاره شما را به موقع پرداخت کنند

در صورت وجود، از صاحبخانه های قبلی یا سایر مراجع شخصی درخواست کنید

نوشتن قرارداد بین مدیر آپارتمان و مستاجر

از نظر کارشناسان املاک فانوس هنگامی که مستاجر خود را انتخاب کردید، مطمئن شوید که یک قرارداد اجاره در محل دارید. باید شامل کلیه شرایط و ضوابط مورد توافق طرفین باشد. داشتن آن به صورت کتبی از شما و مستاجرینتان در صورت بروز هرگونه درگیری در آینده محافظت می کند. قرارداد اجاره در ایران با مشخص کردن چیزها به ایجاد رابطه خوب کمک می کند. این شامل بندهایی مانند نحوه و زمان رسیدگی به شکایات مستاجر و مشکلات تعمیر در ایران ، دوره اطلاع رسانی در صورت تصمیم مستاجر به ترک و موارد دیگر است.

قرارداد اجاره باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

نام و امضای مستاجر (ها) و مالک

تاریخ شروع و پایان اجاره ملک

هزینه های اجاره و سررسید

سیاست های سپرده های امنیتی و فسخ اجاره

مسئولیت مستاجر در قبال نگهداری واحد و پرداخت خسارت ناشی از هرگونه بی توجهی

استراتژی و رویه رسیدگی به شکایات مستاجر و درخواست تعمیر

محدودیت‌هایی را که در مورد تغییرات مستاجر در آپارتمان‌شان بدون اجازه شما وجود دارد، ذکر کنید

اطلاعات در مورد هرگونه خطرات زیست محیطی موجود در ملک

سایر سیاست های اختیاری در صورت لزوم

همیشه می توانید الگوهای اجاره را به صورت آنلاین پیدا کنید یا حتی با وکیل خود در مورد اینکه چه اطلاعاتی را باید در آن قرار دهید صحبت کنید. علاوه بر این، یک توافق نامه کتبی به اجرای روان ملک و افزایش ارزش فروش مجدد کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که مستاجران قبل از امضای اجاره نامه از تمام بندهای مندرج در آن آگاهی دارند.

دریافت سپرده های امنیتی برای پوشش هزینه ها

سپرده های تضمینی برای پوشش هزینه ها در تهران در صورت بروز هر گونه خسارت یا نقص دیگر در آپارتمان ها هنگام نقل مکان مستاجر استفاده می شود. برای جلوگیری از هرگونه اختلاف بر سر سپرده تضمینی هنگام نقل مکان مستاجر، بهتر است قبل از نقل مکان، وضعیت واحد را بررسی و مستند کنید.

دریافت سپرده برای پوشش هزینه ها و همچنین دریافت وام برای خرید خانه

مقررات خاصی بر سیاست های مربوط به سپرده های اوراق بهادار حاکم است. با کمک یک وکیل، سیستم تنظیم، جمع آوری، نگهداری و بازگرداندن سپرده های تضمینی را ایجاد کنید. همچنین، با قانون مستاجر صاحبخانه ایالت خود بررسی کنید تا بدانید چه مدت قبل از اینکه بتوانید سپرده و/یا بیانیه تسویه حساب را برگردانید.

  1. حفظ و نگهداری جامعه

گاهی اوقات ممکن است انتخاب بین مناطقی که به تمرکز بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند برای مدیر آپارتمان دشوار شود. اما به لطف پیشرفت تکنولوژی، نرم افزار مدیریت آپارتمان که به کمک ما می آید. با استفاده از نرم افزار جامعه، می توانید همه عملیات را ساده کنید و آن را از یک مکان مدیریت کنید. پیروی از این پنج نکته سریع به یک سیستم مدیریت آپارتمان بهتر کمک می کند:

الف- صورتحساب و حسابداری جامعه خودکار

مسائل مالی همیشه یک موضوع جدی است. هنگامی که اندازه آپارتمان بزرگتر می شود، نگهداری حساب ها می تواند گاهی اوقات بسیار وقت گیر و چالش برانگیز باشد. فرآیند حسابداری و حسابداری ، محاسبه جریمه، و ردیابی درآمد و هزینه باید برای عملکرد روان ساده شود. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک نرم افزار مدیریت جامعه است که تلاش های صورتحساب و جمع آوری شما را خودکار می کند.

برخی از ماژول های ضروری مدیریت مستاجر شامل سپرده گذاری اسناد، محاسبه جریمه، پرداخت هزینه تعمیر و نگهداری، درگاه پرداخت، درخواست قیمت و غیره است. بدون ایجاد اختلال در کل عملیات، با سیستم فعلی در محل ادغام می شود.

ب- با مستاجران خود به طور موثر ارتباط برقرار کنید

به عنوان یک مدیر آپارتمان، ضروری است که با تمام مستاجران خود رابطه سالمی داشته باشید. برای آن، شما باید یک راه ارتباط موثر پیدا کنید. حرکت هوشمندانه، ترکیب یک نرم افزار مدیریت آپارتمان است که ابزارهای ارتباطی را ارائه می دهد. این ابزارها می توانند اعلامیه ارسال کنند و به همه دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، در فعالیت‌های دیگری مانند اشتراک‌گذاری ایمن تصاویر از رویدادهای جامعه، پخش پیام‌های ضروری و حفظ تقویم عملکردها کمک می‌کند.

همچنین می توانید مقالاتی در مورد دستورالعمل های مدیریت زباله، انجمن های جشن جشنواره و موارد دیگر ایجاد و منتشر کنید. این به شما کمک می کند تا با سهولت نرم افزار مسکن یک جامعه فعال ایجاد کنید.

پ- امکانات و کارکنان آپارتمان را هوشمندانه مدیریت کنید

باز هم، اغلب شکایت هایی در مورد نحوه نگهداری خوب از امکانات آپارتمان پیدا خواهید کرد. می‌توانید با خودکار کردن تمام وظایف خود مانند ردیابی دارایی، مدیریت موجودی ، کارکنان تعمیر و نگهداری و موارد دیگر در زمان خود صرفه‌جویی کنید. با کمک نرم افزار مدیریت جامعه، می توانید از رنج نادیده گرفتن دستی هر فعالیتی نجات پیدا کنید.

علاوه بر این، این نرم افزار مستاجران شما را قادر می سازد تا یک آپارتمان را به صورت آنلاین رزرو کنند. شما می توانید سوابق بازدیدکنندگان را برای اهداف امنیتی نگه دارید. اینها چند مورد از مزایای بسیاری است که یک نرم افزار مدیریت آپارتمان مفید ارائه می دهد. با مدیریت هوشمندانه تمامی امکانات آپارتمان ها، تجربه ای برتر را برای ساکنین فراهم کنید.

ت- مدیریت ماهرانه داده های جامعه

یکی از مزایای استفاده از نرم افزار نگهداری جامعه این است که به راحتی می توانید تمام داده های خود را در یک مکان متمرکز کنید. شما باید فهرستی از ساکنان، تعداد آپارتمان ها در آپارتمان ها و موارد دیگر را حفظ کنید تا به طور سیستماتیک به آنها دسترسی پیدا کنید. استفاده از نرم افزار تعمیر و نگهداری در زمان شما صرفه جویی می کند و به مدیریت موثر کاندو کمک می کند.

آداب آپارتمان نشینی و زندگی در کلان شهر ها
2-      حل و فصل فوری شکایات ساکنین

شکایات ساکنین همیشه یکی از مشکلات مدیران آپارتمان خواهد بود. بنابراین ضروری است که سیستمی وجود داشته باشد که به حل فوری مشکلات آنها کمک کند. داشتن ردیابی مرکزی شکایات یا پیشنهادات ساکنین می تواند ایده خوبی برای مدیریت کارآمد باشد. به همین دلیل است که کل فرآیند ثبت شکایات و مدیر حل مسئله باید خودکار شود. برای رسیدگی فوری به مشکل مستاجر، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

از نرم افزاری استفاده کنید که به شما در پیگیری شکایات در مراحل مختلف کمک می کند. همچنین باید در صورت وجود شکایات حل نشده هشدار ارسال کند. به مستاجرین شماره ای بدهید تا بتوانند به صورت 24 ساعته به بخش مدیریت برسند تا بتوانند هر گونه شرایط اضطراری را مدیریت کنند همیشه چند دست‌کار در حالت آماده‌باش داشته باشید که می‌توانند در صورت لزوم آپارتمان‌های شما را تعمیر کنند این به شما کمک می کند آپارتمان را بسیار بهتر مدیریت کنید و رضایت ساکنین را افزایش دهید. بنابراین، ایمان آنها را به کمیته مدیریت افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *