مستاجر چگونه می تواند از اجاره نامه بد فرار کند

راهنمایی برای خرید مسکن در مناطق شهری و روستایی با بودجه محدود زیر 2 میلیارد

راهنمایی برای خرید مسکن در مناطق شهری و روستایی با بودجه محدود زیر 2 میلیارد

سپرده امنیتی خود را نگه دارید

یک نوزاد جدید در راه، هجوم سوسک ها، یک هم اتاقی ترسناک: در حالی که دلایل قانونی زیادی برای شکستن قرارداد اجاره وجود دارد، اغلب گفتن آن آسان تر از انجام دادن است. اما اگر به دنبال این هستید که آن را در یک قسمت برجسته کنید، کاملاً بی‌شانس نیستید. در اینجا نکاتی توسط املاک فانوس گردآوری شده است که برای فرار با سلامت عقل و سپرده امنیتی شما وجود دارد:

مستاجر چگونه می تواند از اجاره نامه بد فرار کند

به یاد داشته باشید که ساعت در حال حرکت است

زمانی که امیدوارید یک اجاره نامه در تهران را بشکنید، زمان بسیار مهم است. با صاحبخانه خود صادق و روراست باشید و وضعیت خود را توضیح دهید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را تا آخرین لحظه رها کنید. دانا بول ، یک مشاور املاک مستقر در تهران که همچنین صاحبخانه است ، می‌گوید:

«بسیاری از مستاجران در کشور ایران از شکستن اجاره‌نامه خود ناراحت هستند و مکالمه با صاحبخانه خود را به تعویق می‌اندازند و وقت ارزشمند خود را هدر می‌دهند. «اگر بتوانید 60 تا 90 روز به صاحبخانه خود اطلاع دهید، شانس بسیار بیشتری برای یافتن راه حلی دارید که برای هر دوی شما کارآمد باشد. هدف این است که همکاری داشته باشیم، نه جنگجو.

بدانید چه چیزی را امضا کرده اید

امیدواریم پس از امضای قرارداد، یک کپی از اجاره نامه خود را پنهان کرده باشید، زیرا اکنون زمان آن است که با یک شانه دندانه ظریف آن را بررسی کنید. آیا حفره هایی ذکر شده است؟ آیا «کارت رایگان خروج» دارید که برای بیماری، طلاق یا از دست دادن شغل مشخص شده است؟ درک آنچه که هنگام امضای قرارداد قانونی با صاحبخانه خود امضا کرده اید بسیار مهم است. در برخی موارد، ممکن است حق داشته باشید که اجاره نامه را بدون جریمه بشکنید، مثلاً اگر یکی از اعضای فعال ارتش هستید و برای انجام وظیفه فراخوانده می شوید.

شما حقوقی دارید

چندین موقعیت وجود دارد که ممکن است صاحبخانه مقصر باشد. آیا آنها قوانین بهداشتی یا ایمنی را نقض می کنند؟ آیا گرما شکسته است؟ آیا آب جاری وجود ندارد؟ فلیسیا بی. واتسون ، وکیل املاک و مستغلات، می گوید: «اگر این مسائل را به صاحبخانه اطلاع دهید و صاحبخانه کاری انجام ندهد، مجبور نیستید اجاره بپردازید، اما باید آنجا را ترک کنید، زیرا مکان قابل سکونت نیست.

شرایط عقد قرارداد اجاره با صاحبخانه

 “اگر صاحبخانه سپرده شما را پس ندهد، می توانید صاحبخانه را به دادگاه ویژه در شهر خود ببرید تا وجوه خود را پس بگیرید.” برای تعیین اینکه آیا صاحبخانه شما قوانینی را زیر پا می گذارد یا خیر، وب سایت مرجع مسکن شهر خود را بررسی کنید.

منطقی باش

اگر مشکلی در واحد شما وجود ندارد و به سادگی تصمیم گرفته اید که بالا بروید و حرکت کنید، با این واقعیت روبرو شوید که از نظر مالی جریمه خواهید شد. واتسون می‌گوید: «شما نمی‌توانید بدون دلیل موجه و اگر دلیل موجهی وجود نداشته باشد، بدون جریمه از اجاره‌نامه خارج شوید». “شما ممکن است تمام سپرده امنیتی خود را از دست بدهید.” کاری که می توانید انجام دهید این است که انتقال را تا حد امکان برای خود و صاحبخانه آسان کنید.

هنگامی که به صاحبخانه خود اطلاع دادید که می خواهید اجاره خود را به هم بزنید، اجاره خود را در شرایط عالی نگه دارید و برای مستاجران احتمالی نمایشگاهی در نظر بگیرید. همچنین، سعی کنید یک زیرنامه را از طریق شبکه خود بیابید، خواه به اشتراک گذاری آگهی با همکاران یا ارسال در رسانه های اجتماعی شما باشد. هر کاری که می توانید برای تسهیل انتقال برای صاحبخانه خود انجام دهید در دراز مدت به شما کمک می کند. بول می گوید: «درباره وضعیت از دیدگاه صاحبخانه خود فکر کنید. معیشت آنها به درآمد اجاره بستگی دارد، بنابراین چگونه می توانید تأثیر جریان نقدی از دست رفته را به حداقل برسانید؟

توجه به شرایط مالی خود هنگام امضای اجاره نامه

گزینه آخر

اگر تصمیم گرفته اید مسیر قانونی را طی کنید، باید برای نبرد آماده باشید. بول می‌گوید: « بیشتر مردم موافقند که بهتر است مسائل مربوط به اجاره را از طریق سیستم حقوقی کشیده نشوند. با این حال، گاهی اوقات نمی توانید از آن اجتناب کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز را مستند و زمان را به صورت مکتوب ثبت کرده اید. اگر تلفنی مکالمه ای دارید، حتماً از طریق ایمیل و خلاصه نکات بحث را پیگیری کنید. در حالی که قوانین از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است، مطمئن شوید که از یک متخصص باتجربه، به طور ایده آل، کسی که در اختلافات مستاجر / صاحبخانه متخصص است، مشاوره حقوقی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *