مهرافزون:راهبران آموزشی و تربیتی هدایتگر و نظاره گر روند  فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس روستایی بروجرد می باشند.

جناب  دکترمهرافزون  بخش عمده ای از  فعالیت  حضرتعالی چگونگی مدیریت بر مدارس حوزه های روستایی در شهرستان بروجرد است، بفرمائید شهرستان بروجرد دارای چند روستا و مدرسه  می باشد و از چه موقعیتی برخوردارند؟

با عرض سلام و احترام مقدمتاً عرض کنم که شهرستان بروجرد در بخش مرکزی دارای ۱۱۱روستا بر اساس پراکندگی جغرافیایی که مشترک با مرزهای استان همدان و استان مرکزی و همچنین شهرستان های خرم آباد و شهرستان دورود می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در روستاهای تابعه تعداد ۳۱ مدرسه مستقل تک پایه و ۸۰ مدرسه چند پایه به صورت مدیرآموزگاری اداره می شود.در مدارس مذکور که حداقل از ادامه تحصیل چهار دانش آموز در دور افتاده ترین روستا پوشش داده شده و امر آموزش به نحو مطلوبی در تمامی روستاها جریان دارد.مجموع دانش آموزان حوزه های روستایی دوره ابتدایی به استثنای متوسطه اول و دوم قریب به ۶۰۰۰ دانش آموز می باشد که قریب به  یک چهارم جمعیت دانش آموزی شهری را تشکیل می دهد که  خود نقش موثر و جایگاه مدارس روستایی رو نشان           می دهد.

جناب دکترمهرافزون ضمن تشکر از توضیح مستدل موقعیت جغرافیایی و آمار و ارقام حوزه های روستایی شهرستان ، عنایت بفرمائید با توجه به پراکندگی جغرافیایی و فواصل روستاها ، نوع مدیریت و نظارت و رسیدگی به وضع موجود وخصوصاً  تحقق عدالت آموزشی  و ارتقاء  کیفیت آموزش ویادگیری در این مدارس به چه صورتی انجام می گیرد؟

مدیریت و نظارت در مدارس حوزه های روستایی قبلاً به صورت مجتمع های آموزشی وپرورشی با تحت پوشش قرار دادن حداقل ۱۰ الی ۱۲ تا از روستاهای تابعه اداره می شد که به منظورعدم کارایی و نظارت مناسب مجتمع ها منحل شدند و این امربا رویکرد جدیدی به صورت حوزه های روستایی با تلفیقی از راهنمایان تعلیماتی ومجتمع  های آموزشی وتربیتی زیر نظر«راهبرآموزشی وتربیتی»که از افراد خبره  و شایسته در مسائل آموزشی و تربیتی  است در ۶ حوزه مستقل روستایی  به طورمستمرراهبری و  نظارت می شوند و بحمدا.. با تلاش نیروهای ستادی و خصوصاً سفیران و راهبران و مدیران محترم و معلمین تلاشگرتحول چشمگیری به وجود آمده است که جای تقدیر و سپاس دارد.

جناب آقای  دکتر مهر افزون ضمن سپاس از توضیح جامعتان بفرمائید در راستای تلاش های بعمل آمده تاکنون و به یمن این رویکرد جدید ، نظارت و مدیریت حضرتعالی و نیروهای تحت امرتان در حوزه های مدارس روستایی چه دست آوردهای مناسب و راهگشایی به منظور ارتقا سطح کیفی آموزش و پرورش بروجرد بعمل آورده اید؟

ضمن سپاس از تلاش همه جانبه همکاران مدارس روستایی عزیز که در سخت ترین شرایط جغرافیایی و تلاش های طاقت فرسا توانسته اند نقش مؤثری در نیل به اهداف آموزش و پرورش بعمل آورند و دستاوردهای  زیر مرهون زحمات همکاران محترم مدارس روستایی است که موجب ارتقا جایگاه آموزش و پروش بروجرد در سطح استان گردیده است :

* هماهنگی و جلب مشارکت مسئولین محلی،بخشداران،دهیاران،شوراها و ……به منظور مساعدت و همکاری و تعامل با اداره جهت ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش.

* شناسایی مدارس حوزه های روستایی که نیاز به تعمیر و مرمت و یا تخریب و بازسازی دارند و تلاش در جهت رفع مشکلات مذکور با ایجاد مشارکت های مردمی و افراد خیر و اداره نوسازی مدارس.

* ایجاد زمینه تعامل و ارتباط مناسب و راهگشا بین مدیران مدارس،معلمین و اداره به منظور بهبود و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در روستاها و اجرای عدالت آموزشی.

* شناسایی و ارتقاء سطح مهارت های حرفه ای معلمان و تبادل تجربیات آموزشی و پرورشی.

* هدایت وتقویت معلمان خصوصاً معلمان چند پایه درجهت استفاده از روش های نوین تدریس.

* نظارت مستمر بر عملکرد آموزشی،پرورشی،اداری ،اجرایی،فیزیکی،ایمنی و …..مدیران مدارس وآموزگاران و ارائه راهکارهای مناسب و راهگشا جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش.

جناب دکترمهرافزون ضمن سپاس از اینکه وقت شریفتان را در اختیار ما گذاشتید صمیمانه تقدیر و تشکر بعمل می آید.

 

دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی