امروز

چهارشنبه, ۴ مهر , ۱۳۹۷

  ساعت

۰۰:۱۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

 اینجانب ابراهیم زعفرانی ( از حاضران در مناظره حذف سمپاد در شیکه یک صدا و سیما ) کارشناس ارشد فیزیک جو از دانشگاه تهران ، دبیر فیزیک با۲۴ سال سابقه تدریس در دبیرستان مختلف و ۹سال تدریس در دانشگاه بر خود لازم دانستم توجه ملت ایران را به نکات بسیار مهمی جلب کنم
متاسفانه اکثر ما مردم ایران ناخواسته اسیر خرید بعضی کالاها و استفاده از بعضی خدمات کم کیفیت و بی کیفت شده ایم که قسمتی از آن به تبلیغات پر طمطراق و غلو شده که از رسانه ها و نشریات پخش شده باز میگردد . پس از مدتی متوجه می شویم که تبلیغات با واقعیت کالا وخدمات ناسازگار است ،ودر این معامله مغبون میگردیم .
ولی چون با حقوق شهروندی خود وتفکر سیستمی آشنا نیستیم و یا آدابته نشده ایم در پی این فریب افکار عمومی قالبا سکوت می کنیم .وبه دلیل اینکه بستربرخورد قانونی با این فریب افکار عمومی وجود ندارد این موضوع کما وکان در جامعه وکشور با همین رویه ادامه دارد .
مصداقی از مورد بالا موضوع ورود کارترها و موسسات و افرادی میباشد که به تجاری شدن آموزش دامن می زنند واز استرس و نگرانی مردم برای آینده تحصیلی و شغلی فرزندانشان سوء استفاده میکنند. و به منافع چند ده میلیارد یا چندهزار میلیارد تومانی می رسند
این موسسات با دمیدن در فضای التهابی واسترس زا رمز موفقیت در ازمون ورودی مدارس تیز هوشان و مدارس نمونه دولتی را منوط به شرکت در کلاس ها و آزمون های آزمایشی موسسه خود وانمود می کنند،و خانوادهایی که بدلیل آمال و ارزوهایی که برای آینده فرزند خود متصور میشوند به دام این نوع موسسات می افتند و علاوه بر تقبل زیان مالی ،خسارت روحی وروانی جبران ناپذیری را به دانش اموزان کم سن وسالی که هویت اصلی آنها هنوز شکل نگرفته وارد میکنند
نقاط ضعف محصل ها و دانش آموختگان این نوع مدارس :چون در این نوع مدارس رتبه بندی بر اساس نمرات و نتایج ازمون ها ومسابقات علمی می باشد و انها فقط در یک بعد دانش رشد پیدا می کنند عملا از ابعاد دیگر شخصیتی و مهارت های لازمه در زندگی روز مره باز می مانند و کمتر رشد می کنند . در همین مدارس که قارچ گونه زیاد شدند عملا دانش آموزان با هوش خوب ومتوسط با سخت کوشی و شرکت در موسسات و بنگاه های تجاری که ادعا آموزشی دارند در مقایسه خود با دانش اموزان موفق در آزمون المپیاد و یا جشنواره ها و…. دچار سرخوردگی و بعضا نا امیدی میگردند و چون در این نوع مدارس ناخواسته یک نوع خود شیفتگی و اعتماد به نفس کاذب و غلو شده در انها تلقین میگردد ،در مواجه با شکست و ناملایمات واقعی موجود در جامعه گاها با چالش و آسیب های جدی روحی و روانی مواجه می گردند
در ضمن از شش ساحت تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین تدوین و تاکید گردیده فقط ساحت تربیت علمی و فناوری و اندکی تربیت دینی و اخلاقی در این مدارس آموزش داده میشود و چهار ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی ،تربیت اقتصادی و حرفه ای ،تربیت زیستی و بدنی ،تربیت هنری و زیبا شناختی مورد توجه قرار نمیگیرد و مسئله سلامت روان مغفول می ماند
تعداد داوطلبان ورود به این نوع مدارس سمپاد ۲۵۰۰۰۰نفر میباشد که تقریبا ۱۵۰۰۰نفر وارد میشوند وبرای مدارس نمونه دولتی از ۳۵۰۰۰۰ داوطلب حدود ۵۰۰۰۰نفر وارد مدارس نمونه دولتی متوسطه دور اول میگردند ،ولی فضا سازی و چشم وهم چشمی و دغدغه مندی خانواده ها برای آینده تحصیلی و شغلی فرزندان خود و تبلیغات غیر منطقی موسسات و بعضی رسانه ها عملا ۷/۵میلیون دانش آموز دبستانی را با موضوع درگیر ساخته است .
تکبر و اعتماد به نفس بیش از اندازه که بعضا غیر واقعی است باعث شده فارغ تحصیلان و دانش آموزان این نوع مدارس خود را تافته جدا بافته فرض کنند وبا کوچکترین کم مهری و رعایت بعضی قوانین که با منافع انها در تضاد است، کل قوانین و مصوبات در این زمینه را زیر سوال ببرند . در مناظره روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ در رفتار و طرز گفتمان دوستان حامی آزمون و ابقاء مدارس تیز هوشان ونمونه دولتی متوسطه دور اول ،این موضوع کاملا مشهود بود

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تازه های سایت

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی