امروز

سه شنبه, ۳۰ آبان , ۱۳۹۶

  ساعت

۱۳:۳۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

مرتضی نظری، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، درباره عدم حیف و میل بودجه در قالب نشریات می گوید: ماهانه حدود چهار میلیون نسخه نشریه کاغذی در آموزش و پرورش منتشر می شود به همین دلیل لازم است چاپ مجلات و نشریات با بودجه بیت المال در آموزش و پرورش ساماندهی شود.
بنظر می رسد با توجه به فناوری های نوین نه تنها نشریات بصورت کاغذی چاپ نگردند بلکه در حوزه امور اداری نیز باید کاغذ را حذف کرد.این فناوری های جدید امکاناتی را خلق کرده اند که متاسفانه بدلیل اینکه مدیران چون سن آنها بالاست و همچنین بی اعتماد و فوبیا دارند از این فناوری ها استفاده نمی نمایند و حتی آشنا به ظرفیت آن نیستند.از این جهت نیاز است طرحی نو درانداخت.در اینجا جهت آشنایی با تحولات روابط عمومی های مدرن نگاهی به سیر تحولات آنها می اندازیم.
روابط عمومی در دنیای امروز حیاتی ترین بخش هرسازمانی است که هدفش ایجاد کانال های ارتباطی درون و
بیرون سازمانی است.
انواع آنها عبارتند از :
۱ -روابط عمومی الکترونیک: پس از خروج از روابط عمومی سنتی ابتدا روابط عمومی الکترونیک آغاز شد.
هرنوع ارتباطی که از راههای الکترونیک برای برقرار کردن ارتباط با مخاطب انجام میشود را روابط عمومی الکترونیک
می گویند. استفاده از شبکه های اینترنت، اینترانت ، اکسترانت در این دوره مطرح شد، هدف از روابط عمومی
الکترونیک در درجه اول تسریع در اطلاع رسانی و ایجاد سهولت برای مشتریان جهت کار با سازمان است.
هدف دوم افزایش کارایی و شفاف سازی سازمان در ارائه خدمات به مشتریان و سومین هدف مخاطب محوری
میباشد. در این دوره روابط عمومی دسترسی مشتریان را تسهیل میکند ولی در مقام پاسخ گویی
بر نمی آید.
۲ -روابط عمومی دیجیتال: در این نوع از روابط عمومی ارائه محتوای ذخیره سازی و انتقال آن بصورت
دیجیتال است مثل تولید سی دی ، چندرسانه ایها از گزارش عملکرد می باشد.
۳ -روابط عمومی آنلاین : در این نوع روابط عمومی خدمات و ابزارها بصورت آنلاین ارائه می شود، بهترین
مثال برای روابط عمومی آنلاین مدیریت وب سایت سازمان دو سویه است که کار را برای کاربران تسهیل
میکند. روابط عمومی انلاین به این می اندیشد که چگونه می تواند از طریق وب سایت نظرات مردم را دریافت کند.
۴ -روابط عمومی سایبری : در روابط عمومی سایبری حضور فراتر از شبکه جهانی وب و حتی اینترنت است و
از انواع ابزارها و امکانات رایانه ای و مخابراتی استفاده میشود و با تک تک مخاطبان ارتباط دو سویه و تعاملی
برقرار میکند. روابط عمومی سایبری به محتوا بیشتر از سایر موارد اهمیت داده میشود.
چرا که سایبر اطلاعات محور است در اینجا صحبت از تصمیم سازی بر مبنای نرم افزار است مانند : تر جمه در
گوگل.
بنابراین عمده بحث که در روابط عمومی مطرح است تعاملی بودن می باشد. در اینجا لحظه ای بودن خدمات
عنوان عنصر مهم تلقی میشود یعنی خدمات در ۲۴ساعت شبانه روز در کلیه روزهای هفته ارائه می گردد.
دیگر حضور فیزیکی در محل کار مطرح نیست بلکه ارائه خدمات روابط عمومی با استفاده از تکنولوژی های
مدرن ارتباطی در اینترنت صورت می گیرد. همچنان که ذکر شد،فناوری های مدرن امکانات و ظرفیت هایی فراهم کرده که می توان از آن استفاده کرد؛برای مثال لزومی ندارد تا در نامه نگاری های درون سازمانی یا همچنین جهت چاپ نشریات از کاغذ استفاده کرد.

 

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تازه های سایت

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی