امروز

سه شنبه, ۳۰ آبان , ۱۳۹۶

  ساعت

۱۳:۳۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

 مشکلات روانی و اجتماعی دانش آموزان در مدارس را می توان به سه دسته تقسیم کرد.دسته اول این مشکلات به متغییرهای بیرونی و محیطی مربوط می شوند. در واقع این محیط بیرون است که ممکن است برای دانش آموز ایجاد مشکل کند یا شرایط را برای بروز مشکل به وجود بیاورد.دسته دوم مشکلات درونی است به این معنا که در ساختار جسمی و روانی فرد نقصی وجود دارد که باعث بروز مشکل می شود.دسته سوم مشکلاتی هستند که نه کاملا به شرایط محیطی بر می گردند و نه به شرایط  جسمی و روانی فرد بلکه  بر اثر  تعامل شرایط محیطی و روانی که در فرد  وجود دارد ایجاد می شوند. با توجه به دسته بندی فوق سازمان بهداشت جهانی  ده مشکل کودکان و نوجوانان را اینگونه توصیف می کند. -فقر و محرومیت  ۲-سوئ استفاده و غفلت ۳-رفتارهای خشونت امیز از طرف دیگرا ۴- رفتارهای پر خطر: مصرف مواد مخدر و الکل- سیگار ۵-رفتارهای جنسی زود هنگام۶- مراقبت ضعیف از کودکان ۷-نبود نظام بهداشتی مناسب ۸-غیبت والدی ۹-فشارهای تحصیل -خطرات محیطی.

عواملی که سازمان بهداشت جهانی به انها اشاره دارد بیشتر به عوامل بیرونی و محیطی اشاره دارد که کودکان و نوجوانان در ان دخیل نیستند یا اینکه ربطی به مشکلات روانی و جسمی آنها ندارد.  برای مقابل با این مشکلات و برطرف کردن بسیاری از انها  نیاز است کودکان ونوجوانان و والدین مهارتهای  اجتماعی و ارتباطی را آموزش داد.این نوع اموزشها هم از طریق رسانه ها و هم در مدارس می تواند انجام شود.

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تازه های سایت

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی