امروز

چهارشنبه, ۲۶ مهر , ۱۳۹۶

  ساعت

۰۰:۱۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات، از واگذاری اجرای دوره های توانمندسازی معلمان به مدارس خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، اسفندیار چهاربند، مهارت تفکر و اندیشیدن را به عنوان مهم‌ترین شایستگی و پایه رشد انسان برشمرد و اظهارکرد: اهداف ساحت های ششگانه تربیت در نظام تعلیم و تربیت از جمله ساحت‌های تربیتی و اخلاقی، سیاسی،‌اجتماعی، اقتصادی و حرفه‌ای، زیستی و تربیت بدنی بدون وجود مهارت تفکر محقق نمی شود، بنابراین مهم ترین کاری که معلم باید به آن بپردازد، پرورش تفکر و اندیشیدن در دانش آموزان است.

وی افزود: اگر بخواهیم دانش آموزانی خلاق تربیت کنیم می بایست پرورش تفکر همواره در اولویت باشد و معلمان از روش های تدریس فعال و خلاقانه استفاده کنند.

چهاربند ادامه داد: معلمی که می خواهد از روش های تدریس خلاقانه استفاده کند باید خود دوره های مربوط به روش تدریس درس پژوهی و خلاقانه را گذرانده باشد و بتواند با به اشتراک گذاشتن تجارب حرفه ای، زمینه استفاده سایر معلمان از تجربیاتش را نیز، فراهم کند.

وی تصریح کرد: مدیر مدرسه و شورای معلمان به عنوان ۲ رکن اساسی مدرسه برای توسعه درس پژوهی و برنامه ریزی نیازمند اختیارات کافی و قانونی می باشند، بنابراین با این رویکرد، مسئولیت اجرای دوره های توانمندسازی معلمان باید به مدارس واگذار شود.

چهاربند با اشاره به سیاست تمرکززدایی و مدرسه محوری، خاطرنشان کرد: تاآخر مهرماه دستورالعملی به مدارس ارسال می شود که طبق آن مسئولیت اجرای دوره های توانمندسازی معلمان تا سقف۳۰ ساعت برعهده مسئولین مدرسه قرار می گیرد.

وی با بیان این که سامان دهی، اجرا، نظارت و ارزشیابی دوره‌ها برعهده مدیر، ‌نماینده معلمان و معاون آموزشی خواهد بود، گفت: اجرای این دوره ها در مدارس باعث می شود تا گروه های آموزشی در مدارس شکل گیرد و با توسعه روش های تدریس، زمینه استفاده همه معلمان از این روش ها برای آنان فراهم شود

برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

تازه های سایت

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی